دبیرستان «واحد ملاصدرا» به دبستان «واحد ونک» تغییر پیدا کرد

مجتمع فرهنگی و آموزشی علامه طباطبایی سالهاست که در عرصهٔ فرهنگ و آموزش، فعالیت دارد و تجربیات گرانبها و نتایج درخشانی به دست آورده است. افتخاراتی که هرکدامشان به تنهایی برای موفقیت یک مجموعه آموزشی کافی است. با اشارهای کوتاه به این موفقیتها از مدالهای جهانی و کشوری المپیادهای علمی گرفته تا رتبههای ممتاز در کنکور و افتخارات پیدرپی کشوری در رشتههای فرهنگی و هنری و همچنین مدالهای رنگارنگ کشوری و آسیایی و جهانی در مسابقات ورزشی تنها بخشی از آیندهسازی مجتمع است که برای فرزندان این مرز و بوم به ارمغان آورده است.
واحد ملاصدرا در راستای همین سیاست در سال ۱۳۸۴ در خیابان ملاصدرا واقع در منطقه ۳ راهاندازی شد. منطقهای که رقابت در حوزه آموزشیاش بسیار جدی است. اما حضور مدیران توانمندی همچون «حمیدرضا خردمند» و پس از آن «حمیدرضا حضرتی» در این واحد، همیشه نقطهٔ قوتی برای واحد ملاصدرا به حساب میآمد تا جایی که بهترین رتبههای علمی و فرهنگی و هنری نصیب دانشآموزانش میشد. در ادامه روند بهینه سازی واحدهای آموزشی؛ مسئولان مجتمع علامه طباطبایی از چند سال پیش و با پیشنهادات وسیعی که از اولیا دریافت میکردند تصمیم گرفتند که کار آموزش را از پایه یعنی از دبستان شروع کنند. به همین جهت در سال ۱۳۹۰ دبستانی را در خیابان مرزداران به نام دبستان علامه طباطبایی «واحد مرزداران» راهاندازی کردند. ۲ سال بعد دبستان واحد آبشناسان کارش را آغاز کرد و امسال یعنی در سال ۹۴ واحد ملاصدرا با تغییر مقطع تحصیلی از دبیرستان به دبستان شروع به خدمترسانی خواهد کرد. اعضای هیات موسس با بهرهگیری از نظر کارشناسان تصمیم گرفتند تا آموزش را در منطقه ۳ به صورت پایه و از مقطع ابتدایی انجام دهند و همانطور که اشاره شد از آنجایی که رشد کیفی ارجحیت محسوسی نسبت به رشد کمّی دارد با تغییر مقطع تحصیلی واحد ملاصدرا از دبیرستان به ابتدایی به دنبال ارتقاء هرچه بیشتر و بهتر آموزش در کشور هستند. این واحد در کنار تغییر مقطع تحصیلی با نام جدید «واحد ونک» شناخته میشود که مدیریتاش بر عهده یکی از قدیمیترین و باتجربه ترین همکاران مجتمع «جلال کاوه» گذاشته شده است. «کاوه» به لطف سالها همکاری در مجتمع و با اتکا به تخصص لازم و نیروهایی کاردان به طور قطع، توانمندی لازم را برای هدایت این واحد دارا است.
جلال کاوه نامی آشنا در بین دست اندرکاران و گردانندگان مجموعه فرهنگی، آموزشی علامه است. بیش از بیست سال است که در خانواده مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی است. طی این سالها در سمتهای گوناگون همچون معاونت اجرایی، معاونت فرهنگی و مدیر داخلی در دورههای راهنمایی و دبیرستان به انجام وظیفه و کسب تجربه مشغول بوده است. روز سه شنبه ۹۴/۴/۱۶ طی دیداری از دبستان علامه واحد ونک با وی گپ و گفتی داشتیم که در پی میآید.
با شروع سال تحصیلی مهمترین اقداماتی که مد نظرشما چیست؟
باید از دو هدف عمده بگویم که آن را در دستور کار خود قراردادهایم. ابتدا آموزش و پرورش و سپس مسائل فرهنگی که امیدوارم که گامهای مهمی در این راستا برداریم. با توجه به شرایط سنی خاص بچهها در این مقطع تحصیلی توجه به مسائل روحی و پرورش و پردازش شخصیتی این عزیزان را در سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد. لازم به یاد آوری نیست که شخصیت بچهها از همین سنین پایین شکل میگیرد و سعی همکاران در این مجموعه آن خواهد بود که به ویژه بتوانیم در بعد پرورش شخصیتی این رده سنی گامهای موثری برداریم تا آنان به اعتماد به نفس و خود باوری دست یابند. آموزش تقویت احساس احترام به دیگران، دوست داشتن یکدیگر و صداقت در کلام را از همین دوره شروع خواهیم کرد، همچنین سعی بر این است با ایجاد محیطی شاداب، با نشاط، امن و قابل اعتماد انگیزههای لازم در یاد گیری را در آنان تقویت کنیم.
همانطور که میدانیم مجتمع علامه طباطبایی از پیشگامان برنامههایی همچون موسیقی، نمایش، سرود، هنرهای تجسمی، آموزش و برنامه ریزی مسابقات قرآنی است. با الهام از این سیاستها، آموزش مهارتهای اجتماعی و موارد گوناگون دیگر جزو آموزشهای ما خواهد بود.
در زمینه درسهایی که بر اساس مصوبات وزارت آموزش و پرورش جزو آموزشهای اولیه است توجه ما بیشتر به استانداردهایی است که برنامه ریزان علامه به ما توصیه میکنند که بر اساس این استانداردها توجه خاصی به مفهوم آموزش شده است.
خوشبختانه فضای آموزشی ما به اندازه کافی است و من به اتفاق همکارانم امیدوارم بتوانیم با سعی و کوشش و اتکا به خداوند در هرچه به ثمر نشستن کوششهایمان گامهای موثری برداریم.
در انتها مایلم تاکید کنم سعی کردیم شیوههای آموزشی ما با آخرین متدها و روشهایی که در سطح جامعه وجود دارد تطبیق شده تا بتوانیم بهترین سیاستها را برای تربیت فرزندانمان طراحی و اعمال کنیم.
از آنجا که همه ما روزی دانش آموز بودهایم اجازه دهید گفتوگو را با خاطرهای مربوط به دوران دبستان شما به پایان ببریم.
به یاد میآورم روز اول دبستان به دلیل ترک و دوری از خانواده یکی از سختترین روزهای آن دوران بود درست یادم هست خیلی احساساتی و نگران خانه شده بودم و دلم میخواست هرچه سریعتر به خانه برگردم اما تنها با گذشت مدت بسیار کوتاه با دیدن بازی بچهها و آشنایی با دانش آموزان دیگر محیط برایم خیلی شیرین شد.